Ny SoMe Spesialist på plass hos NXT

På grunn av økende oppdragsmengde og digital vekst henter vi inn Sebastian Davidsen som ny SoMe Spesialist til vårt team. Sebastian kommer blant inn med erfaring og kunnskap fra både netthandel- og abonnementsalg, noe vi ser på som en styrke til vårt performanceteam, sier Erik Johnsen.

Bli kjent med Sebastian:

Hvem er du og hva skal du gjøre i NXT?

Jo, hvem er jeg - kortversjonen er at jeg er snart 27 år, tidligere aktiv fotballspiller fra Ski/Follo og Vålerenga, liker sport og friluftsliv, kreativ og digitalt nysgjerrig, holder meg kontinuerlig oppdatert innen digitale og sosiale medier spesielt, sosial og utadvendt og liker å pleie vennskap. Utdanningen min har jeg fra Norges Kreative Høyskole, flere internasjonale kurs innen SoMe, erfaring fra både B2C og B2B, samt nettbutikk- og abonnement konverteringer.

Nå sist kommer jeg fra Tea of Asia. Der hadde jeg stillingen som Head of SoMe og netthandelsredaktør. Tea of Asia er en nettbutikk og abonnementselskap med to brand der jeg hadde ansvaret alle SoMe aktiviteter med Facebook som hovedkanal for å skape abonnements- og nettbutikksalg i markedene Norge, Sverige, Danmark, Finland og Tyskland. Her jobbet jeg både strategisk, kreativt/konseptuelt og operativt med ekstremt fokus på optimalisering og A/B testing, konverteringer og rapportering for alle markeder. Ellers kan nevnes at jeg har erfaring fra treningsbransjen (abo) og utleiekonsepter (leie) som Head of SoMe og webredaktør hvor jeg lagde alt kreativt innhold fra tekst, bilder, film, samt nettsideinnhold.

Hva skal du gjøre i NXT?

I NXT går jeg inn i rollen som SoMe Spesialist – en rolle som kort og godt vil handle om å skape gode og smarte konsepter igjennom kontinuerlig optimalisering som skal konvertere og levere for våre kunder. A/B testing er alfa omega for å finne «gullet», etter min mening. Målet må jo være at vi sammen med kunden skal finne det som konverterer. Rapportering og rådgivning blir også en viktig del av jobben.

Hva vil du kunne bidra med for NXT?

Først av alt er jeg ydmyk for å jobbe med så mange dyktige folk som er i NXT, og som jeg kan lære av. Og jeg håper at min erfaring vil utfordre NXT og kunden innen ulike sosiale medieaktiviteter. Videre ser man at utviklingen i mange bransjer går mot netthandel og abonnement/leiekonsepter, og der håper jeg at jeg har noe å tilføre.

Hvorfor bør bedrifter jobbe effektivt innen sosiale medier?

Svaret på det er at ALLE er på sosiale medier – og jeg oppsummerer med 7 punkter til hvorfor jeg mener alle bedrifter bør jobbe effektivt og smart med sosiale medier:

  • Driver trafikk til nettsiden eller til nettbutikken din
  • Du lærer kundene dine bedre å kjenne – gode segmenteringsmuligheter
  • Det er kostnadseffektivt - dersom du vet hva du driver med
  • Du får en egen nyhetskanal
  • Merkevarelojalitet / Merkevarebygging / Konverteringer
  • Lær av dine konkurrenter – eller bli bedre enn dine konkurrenter
  • ALLE er der – også beslutningstakere, enten du jobber B2C eller B2B

"Det er for øvrig en myte blant mange B2B selskaper om at deres kunder/publikum ikke er på Facebook, og at det kun er LinkedIn som er SoMe kanalen. Faktum er at nesten ALLE er på Facebook, den klart største sosiale medier kanalen. FB er en god kanal for drive merkevarebygging og synlighet. For B2B selskaper er ofte Facebook (merkevarebygging / merkevarelojalitet) og LinkedIn (konverteringskanal) en god kombinasjon for å skape optimale resultater via sosiale medier"

Sebastian Davidsen

Hva er de beste rådene du ville gitt til bedrifter som ser på å utnytte mulighetene innen sosiale medier?

For bedrifter og organisasjoner som ikke har hatt nok fokus på sosiale medier så finnes det ofte mange lavt-hengende frukter som vil gi umiddelbar effekt, likevel krever god SoMe en god strategi og en langsiktig plan og hvor brukerne er i fokus. En forutsetning for suksess og for å finne «gullet» er å drive en aktiv og strukturert A/B testing. A/B testing er alfa omega. Synsing og ukritisk bruk av spending kan fort bli dyrt og ulønnsomt for mange bedrifter. Mitt råd er derfor, slutt å tro, finn svaret på hva som fungerer og ikke fungerer for din bedrift – A/B test, A/B test og A/B test, enten det er små justeringer av budskap, bilder, video eller pris/fraktbetingelser ol.

Til slutt Sebastian, nå har du jobbet hos oss noen måneder allerede: Hvorfor NXT, og hva slags byrå har du lyst til å være med å skape, nå som du blir en del av oss?

NXT er et spennende byrå med mange solide merkevarer, hyggelige kunder og mange dyktige kollegaer. Allerede er jeg godt i gang med flere spennende merkevarer, så det er godt å ha kommet i gang med å levere.

NXT har jo flyttet til et spennende og kreativt community hos MESH (YOUNGSTORGET). Her er det en utrolig herlig «vibe» med mange spennende selskaper, både start-up og scale-up selskaper og kreative mennesker vi kan samarbeide med. Kanskje kan vi lære av hverandre – noe som er veldig kult, og som var en driver for meg. Videre har jeg jo lyst til å bidra med min erfaring innen blant annet abonnement der NXT kan bli den foretrukne partneren for kunder som ønsker abonnementsalg og vekst via performance og sosiale medier.


Velkommen til oss, Sebastian!

Kontaktpersoner

Sebastian Davidsen
SoMe Spesialist

Aktuelt

Si hei

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.