Jakob og Rooney

PostNord

Foran 2016/2017 sesongen av Premier League, gikk PostNord inn som en av hovedsponsorene av Premier League sendingene på TV 2 Premier kanalene. I den anledning fikk NXT/A2N oppdraget med å utvikle ide/konsept, samt produsere fem reklamefilmer som skulle gå i reklamepausene gjennom hele sesongen. Konseptet ble et vennskap mellom en mann og en hund, og deres felles kjærlighet for fotball.

Vi startet på oppdraget i september, etter å ha vunnet en byråpitch. Innsikt, kreativitet og pris var alle viktige faktorer for at oppdraget landet hos oss. På snaue to måneder leverte vi et fullverdig konsept, skrev manus, gjennomførte castingprosesser og produserte fem fullverdige reklamefilmer klare for TV.

Tidlig i 2016, gjennomførte PostNord en analyse av markedet for å kartlegge kjennskapen til sin merkevare. Resultatene viste dessverre at denne var ganske lav. Vår fremste oppgave ble da å få frem PostNord sine løsninger og tjenester på en informativ og kreativ måte.

Målgruppe
Filmene skal gå på en fotballkanal med en meget spesifikk målgruppe. Målgruppen er ganske enkelt hovedsakelig menn som har en over middels interesse for fotball. Derfor var det veldig viktig for oss å være tro mot produktet, som er fotball, og skape situasjoner som målgruppen kan relatere seg til.

TV 2 Premier League kanalene har ca 300 000 seere i løpet av en fotballhelg.

Rooney
Det kan være vanskelig i seg selv og finne riktige skuespillere, men vi var på tynn is når vi plutselig skulle ut å caste en hund. Vi forelsket oss raskt i en Engelsk Bulldog vi ga navnet Rooney. Noen vil si det er en viss likhet i utseende til en fotballspiller med samme navn.