Hva gjør du med årsrapporten?

Tone Trollsås
Tone Trollsås
Kreativ leder / Partner

Hvorfor årsrapport? Hva bør man huske på og hvorfor bruke tid på en årsrapport?

Hva gjør du med årsrapporten?

En årsrapport kan være både et omfattende dokument som inneholder mye grafikk, bilder og innhold i tillegg til regnskapet. Men man kan også velge en enklere, men visuell fremstilling av det mest nødvendige.

Det finnes likevel noen regler du må forholde deg til. Årsrapporten må inneholde:

  • Årsregnskap (resultat, balanse, kontantstrømoppstilling og noter)
  • Årsberetning (beskrivelse av årsregnskapet og kommentarer)

Når dette er på plass, kan du tilpasse årsrapporten slik at den gjenspeiler selskapet og det du ønsker å formidle. Fortell for eksempel om selskapets historie, hvor dere er i dag, hva som er målene og visjonen for fremtiden, prosjekter, kunder eller ansatte som er spesielt viktige for selskapet. Rapporten gjenspeiler også selskapets grafiske profil og kan være en viktig del av selskapets merkevarebygging.

Ting å huske på og som vi kan hjelpe deg med:

  • Hvem ønsker du å nå?
  • Hva ønsker dere å fortelle?
  • Hvordan skal det formidles?
  • Bilder, illustrasjoner og grafer - hva bør med i rapporten?
  • Skal den bygges på en profilmanual, eller ønsker man et stand alone produkt som har et mer kreativt uttrykk?
  • Ønsker man at den trykkes, skal den være i digital pdf eller som en egen nettside? Mulighetene er mange.
  • Når må den være klar?

En årsrapport kan brukes som et strategi- og kommunikasjonsverktøy både internt og eksternt, sier kreativ leder Tone. Det kan eksistere som et viktig verktøy som kan gis til nåværende eller fremtidige investorer, partnere, eiere og ansatte.

Noen velger å kun fokusere på kvartalsrapportene, og ha en enklere og mer kontinuerlig presentasjon av tall og status. Dette kan man gjøre i tillegg til eller i stedet for en årsrapport, avslutter Tone.

Vi loser dere i havn med årsrapporten, digital eller trykket! Ta kontakt med Tone på telefon eller via e-post for spørsmål knyttet til årsrapport.

Tone Trollsås
Tone Trollsås
Kreativ leder / Partner

Samarbeidspartnere på dette prosjektet

NXT Oslo Reklamebyrå
NXT Oslo Reklamebyrå
Reklamebyrå i Oslo
www.nxt.no
A2N Digitalbyrå
A2N Digitalbyrå
Webbyrå i Oslo
www.a2n.no

Si hei til oss!

Nysgjerrig på hva NXT kan gjøre for deg? Send oss en melding - vi kontakter deg neste arbeidsdag!

*Ved innsending samtykker du til personvernerklæringen
Hei, Takk for din henvendelse. Vi kontakter deg så fort som mulig.  

Med vennlig hilsen NXT
Oisann! Noe gikk galt, prøv igjen senere.

La oss ta en kaffekopp

Sammen med våre kunder utvikler vi digitale strategier med uttak for egne, betalte og fortjente flater basert på nødvendig innsikt og forståelse av dagens digitale landskap. Ta kontakt med oss i dag!

*Ved innsending samtykker du til personvernerklæringen
Hei, Takk for din henvendelse. Vi kontakter deg så fort som mulig.  

Med vennlig hilsen NXT
Oisann! Noe gikk galt, prøv igjen senere.

La oss ta en kaffekopp

Vi skal ikke tro at vi kjenner dere bedre enn dere selv, men i mange tilfeller vil det være nyttig å få et «utenifra og inn» blikk på egen kommunikasjon og forretningsmodell. Ta kontakt med oss i dag!

*Ved innsending samtykker du til personvernerklæringen
Hei, Takk for din henvendelse. Vi kontakter deg så fort som mulig.  

Med vennlig hilsen NXT
Oisann! Noe gikk galt, prøv igjen senere.

La oss ta en kaffekopp

Design er mye mer enn bare det øye ser. Det er gjennomtenkte løsninger skapt ut i fra en strategi og en prosess som skal fremstille merkevaren best mulig for sluttbruker. Ta kontakt i dag og se hva vi kan gjøre for deg og din bedrift!

*Ved innsending samtykker du til personvernerklæringen
Hei, Takk for din henvendelse. Vi kontakter deg så fort som mulig.  

Med vennlig hilsen NXT
Oisann! Noe gikk galt, prøv igjen senere.
Navigasjonspil