Operation Smile Norge – årets julegave fra NXT

Operation Smile Norge er en veldedig organisasjon som gir barn født med leppe- og ganespalte muligheten til et nytt liv gjennom relativt enkle kirurgiske inngrep. I år har vi valgt å hjelpe dem pro bono.

Foto: Operation Smile

Da vi ble kjent med arbeidet til Operation Smile Norge, ønsket vi å bruke den kompetansen vi sitter på til noe mer enn «bare» kommersielle prosjekter. Derfor valgte vi å gå inn i dette som et pro bono-samarbeid, og gjøre innsatsen vår for Operation Smile Norge til vår julegave i 2025.

I stedet for tradisjonelle gaver har vi valgt å bidra med det vi kan best: strategisk kommunikasjon, kreativt arbeid og ytelsesbasert annonsering som kan hjelpe organisasjonen å nå ut til flere.

Rette søkelyset på en viktig sak

I november og desember har vi hjulpet Operation Smile Norge med å utvikle og gjennomføre en digital kampanje som bygger kjennskap og styrker merkevaren deres i det norske markedet.

Foto: Operation Smile

  Dette gjorde vi for å:

  • Styrke synligheten til en organisasjon som jobber for en konkret og livsforandrende forskjell for barn og familier.
  • Øke kjennskapen til saken i Norge, slik at flere forstår både behovet og effekten av å støtte Operation Smile.
  • Bidra til at de får en solid digital plattform for langsiktig innsamling, rekruttering av støttespillere og samarbeidspartnere.

Konkret arbeid for konkrete mål

Hovedmålet i denne fasen har vært å øke kjennskapen til Operation Smile Norge som organisasjon, og å bygge en tydelig, gjenkjennbar digital tilstedeværelse som kan støtte videre arbeid med både innsamling og rekruttering av støttespillere og samarbeidspartnere

Foto: Operation Smile

Helt konkret har vi:

  • Utarbeidet en kampanjestrategi med tydelige mål for økt kjennskap og engasjement.
  • Gjort kloke kanalvalg med hovedfokus på Meta (Facebook/Instagram) og LinkedIn, basert på målgrupper og budsjett.
  • Designet og produsert annonsemateriell til de ulike kanalene med tilpasning til plattform og målgruppe.
  • Sittet operativt med løpende optimalisering av kampanjene på Meta og LinkedIn.

Avtalen vår med Operation Smile Norge innebærer at vi fungerer som en strategisk og operativ partner på betalt kommunikasjon i digitale flater. Det vil si at vi:

  • Leverer strategi, kanalvalg og konsept/idé for kampanjene.
  • Produserer annonsedesign og tilpasset innhold til prioriterte kanaler.
  • Håndterer oppsett, drift og optimalisering av kampanjer på Meta og LinkedIn. 

For oss i NXT handler dette om samfunnsansvar i praksis, å bruke vår fagkompetanse til å støtte en organisasjon som gjør en reell forskjell, og samtidig gi medarbeiderne våre et prosjekt de oppriktig kan være stolte av å jobbe på.

Kontaktpersoner

No items found.

Aktuelt

Si hei!

Takk! Din melding er mottatt.
Noe gikk galt. Prøv igjen senere.