NXT styrker seg innen CRM-kundedata-kundeinnsikt-Subscribe

Erik Johnsen
Byråleder / Rådgiver / Partner
5.11.2020

NXT styrker seg ytterligere digitalt og har signert Thomas Köhl som ny leder og rådgiver innen CRM, data, innsikt, kundereise, kundeklubb og Subscribe.

- All markedsføring i dag er mer eller mindre datadrevet, og ifølge annonsørrapporten til ANFO melder nesten syv av ti annonsører at det er vanskelig å utnytte egne kundedata til målrettet markedsføring. Med Thomas Köhl på laget kan vi både utfordre og hjelpe kunder som sliter med akkurat denne problemstillingen, sier byråleder Erik Johnsen.

Köhl har mange års erfaring som leder og rådgiver de siste 20 årene, både i Norge, Norden og Europa. Hovedsakelig innen forretningsinformasjon, innsikt & analyse og forretningsutvikling, med fokus på å skape lønnsomhet gjennom økt markeds- og kundeforståelse for markedsføringsmiljøer innen CRM, Marketing Automation og digitale løsninger.

Köhl har tidligere jobbet for selskapene Link Mobility, BAS Kommunikasjon (tidligere Bring Dialog), Carat / Dentsu Aegis og Bisnode.

Hva er utfordringene for norske annonsører med egne kundedata?

- Egne og eide kundedata har et uforløst vekstpotensial blant mange norske annonsører, men det finnes ofte noen organisatoriske utfordringer på veien som må løses – som mange ulike typer teknologier som alle prøver å finne ut hvem en person er. De ulike teknologiene samler data, bygger segmenter, målrettet innhold og automatiserer handlinger – men de gjør det enkeltvis og ofte hver for seg. Det er alt fra CRM-systemer, BI-plattformer, ehandelsløsninger og ERP-systemer som sitter på hver sin sannhet om kundene, men som slettes ikke samhandler og snakker sammen. Det er åpenbart en utfordring og et uforløst potensiale hos veldig mange, og her ønsker vi å være en player, sier Köhl.

- Det blir utrolig spennende å bli en del av et så kompetent og kreativt miljø som i NXT. Det skal virkelig bli gøy å bidra til smart bruk av data, innsikt og analyse for å gi kundene våre et fortrinn ved å gjøre smarte valg for fremtiden og styrke seg på kundedialog. Det at NXT også ønsker å ta en posisjon innen Subscribe, fremtidens forretningsmodell, er også en veldig spennende reise å være med på, sier Köhl.

- Vi er utrolig glad for at Köhl blir en del av NXT-familien, et strategisk grep som vil styrke oss innen CRM-data, kundedialog og Subscribe, avslutter Johnsen.


Velkommen til NXT-familien, Thomas Köhl.