
Erik kommer fra det spennende teknologiselskapet LINK Mobility Group, som direktør for Produkter og Tjenester Globalt og som direktør for Utvikling & Innovasjon (marked og kunder). Erik har også en fortid fra Bring Dialog, som direktør for Digital Kommunikasjon.
– Erik kommer inn med bred og relevant erfaring innenfor kommunikasjon, digitalt, rådgivning og ledelse. Erik blir også en viktig brikke i forhold til kunde og forretningsforståelse, samt utvikling av nye produkter og tjenester.
– NXT har alltid hatt en god «standing» i bransjen. Det er en sann glede å jobbe med så solide og kunnskapsrike folk som alltid setter kunden først. Folk som ofte under stort tidspress alltid kommer med gjennomtenkte kommunikasjonsløsninger, som flytter både oppmerksomhet, varer og merkevaren er noe jeg setter stor pris på. Så når sjansen nå bød seg for å bli en del av NXT og NXT/A2N sin «familie», var det umulig å si nei, sier Erik Johnsen.
– Fremover vil det handle mer om hvem som forstår verden og kundene best, og hvem som utnytter dette best mulig gjennom kreativitet og teknologi. Vi skal være den strategiske byråpartneren for våre kunder som forstår kundens business, og lager løsninger som svarer på kundens mål og strategier.
– I praksis betyr dette at vi må skape kreative konsepter som i større grad hjelper kundene å nå sine forretningsmessige mål på kort og mellomlang sikt. All marketing blir mer eller mindre teknologistyrt og dermed også mer målbar. Vi ser frem til å kombinere dette med Eriks omfattende erfaring og kompetanse fra kundesiden.
– Erik er for øvrig tidligere eliteseriespiller i håndball, en lagspiller som vet hvor målet står. Det er en åpenbar fordel å være en del av ett team, som alle vet hvor målet står når man jobber med kommunikasjon (reklame) – det handler jo om å levere resultater for kunden.
– Bransjen er i en enorm endring og utvikling. Min oppgave blir sammen med teamet å bygge videre på fundamentet og samtidig forsterke kompetansen innen ny teknologi, produkter og tjenester og som gjør byråets tjenestetilbud ennå mer fremtidsrettet, avslutter Erik Johnsen.