
NEP har kontorer både i Oslo og Trondheim. I hovedstaden har NEP etablert Oslo Broadcast Center, hvor de jobber med produksjoner over hele landet og leverer løsninger for både nasjonale og internasjonale kunder. I tillegg til å produsere for TV, tilbyr NEP også streamingløsninger for næringslivet. De står bak Mediabank, en egenutviklet skybasert plattform, de leverer løsninger for flere OTT-tjenester og administrerer tjenester for IPTV-kunder og det norske digitale bakkenettet.
I NEP jobber over 140 medarbeidere med solid teknisk kompetanse innenfor produksjonsløsninger.
I 2021 hadde NEP et behov for å kommunisere sine tjenester bredere enn de hadde gjort tidligere. I en tid med pågående pandemi, var det spesielt et behov for å kommunisere streamingløsningene NEP kan tilby.
Kommunikasjonsselskapet Nr. 17, som siden har blitt en del av NXT, fikk det spennende oppdraget og har siden mars 2021 jobbet med formidling av deres tjenester.
Dette er noe av det vi har utviklet i samarbeidet med NEP.
Markedsrådgivning
- Utvikling av kommunikasjonsstrategi
- NEPs signaturhistorie. Dette er historien som selskapet støtter seg på og som blir brukt aktivt på ulike kommunikasjonsflater.
- Innholdsstrategi for nettside og sosiale medier
Norske nettsider
- Oversettelse og fornorsking fra amerikansk til norsk
- Fornorsket siden i språk- og bildebruk
- Ny navigasjonsmeny
- Produsert to-språklig versjon med norsk som standard
Etablert streaming som egen tjeneste på nettsidene
- Utvikling av egen landingsside for streaming
- Synliggjort streaming på forsiden
- Produsert showreel for streaming, publisert på nettsiden og sosiale medier
Drift av sosiale medier
- Innholdsutvikling
- Annonsering
- Utvikling av kreative idéer
Rådgivning og prosjektledelse av HR-prosjekter
- Videreutvikling av kvinnenettverket Ladies of NEP
- Stillingsutlysninger
- Rekrutteringskampanjer
NXT ønsker å være en pådriver for nødvendige endringer, og hjelpe næringslivet til å ta steg til å bli mer bærekraftige. Dette er et område som står sterkt i fokus også hos NEP. De jobber med å løse oppdragene med stadig større ambisjoner om å minimere utslipp. De er sertifisert som miljøfyrtårn, innen en bransje som tradisjonelt har stått for store utslipp fra reise, transport og datalagring. I samarbeidet videre med NEP vil kommunikasjon av bærekraft stå sentralt, i tillegg til utviklingen av en helhetlig kommunikasjonsstrategi for NEP som selskap. NXT vil også stå for drift av det operative markedsarbeidet.